Artykuły

Co to jest komputer?

Komputer jest to uniwersalny system cyfrowy zdolny do wykonywania pewnego zbioru rozkazów (różnorodnych operacji elementarnych), w którym użytkownik może określić sekwencję wykonywanych rozkazów koniecznych do realizacji postanowionego zadania. Głównymi częściami składowymi komputera są: procesor, pamięć operacyjna, w której jest zapisany program określający sekwencję wykonywanych operacji oraz dane do przetworzenia oraz układy wejścia – wyjścia, do których są przyłączone urządzenia zewnętrzne umożliwiające kontakt komputera z otoczeniem i użytkownikiem. Istotną cechą komputera, odróżniającą go od innych systemów cyfrowych, jest możliwość zupełnej zmiany realizowanych przez niego funkcji jedynie przez zmianę programu w jego pamięci.

Historia komputera

Gdy myślimy o komputerze, zwykle wyobrażamy sobie dużą szarą skrzynkę, wypełnioną elementami elektronicznymi. Na skrzynce znajduje się najczęściej monitor, a gdzieś obok drukarka i paczka papieru. Zanim pojawiły się bowiem pierwsze komputery, człowiek wymyślał wiele różnych mechanicznych urządzeń, które miały mu pomagać w liczeniu. Pierwsze komputery zbudowano z lamp elektronowych, jakie niektórzy pamiętają jeszcze ze starych odbiorników telewizyjnych. Lampy te miały jednak bardzo ważną wadę: wymagały do pracy wysokiego napięcia, a tym samym powodowały duże zużycie energii elektrycznej. Poza tym nawet najmniejsze z nich rozmiarami znacznie przewyższały nowoczesne układy elektroniczne.

Natomiast pierwsze komputery osobiste (PC – personal computer) zostały opracowane przez IBM. Ponieważ na rynku pojawiło się coraz więcej produktów, zaczęto pisać programy dla tego typu komputerów. Producenci sprzętu odpowiedzieli na to kolejną falą unowocześnionych komputerów typu IBM – PC. Proces ten rozwijał się na zasadzie lawiny: komputery, nowe komponenty i oprogramowanie są obecnie tworzone przez setki najróżniejszych producentów. Tym sposobem PC stał się najbardziej rozpowszechnionym typem komputera na świecie.

<< wstecz

Oferta

Procedury napraw

Klienci indywidualni

Zapewniamy kompleksowy serwis informatyczny dla użytkowników domowych obejmujący naprawy i montaż sprzętu, odzyskiwanie danych i po prawę wydajności komputera. Doradzamy we wszelkich kwestiach dotyczących komputerów, sprzętu i jego użytkowania. Zazwyczaj podstawowe czynności serwisowo-konfiguracyjne dokonuje w Państwa domu. Jeśli zachodzi konieczność poważniejszych napraw komputer zabieramy do naszego serwisu.

Jeśli na Twoim komputerze pracują lub bawią się również Twoje dzieci, nasza firma oferuje kompleksowe zabezpieczenie komputera przed niepożądaną zawartością Internetu.

Proponujemy również czyszczenie komputera z różnego rodzaju niebezpiecznych aplikacji płynących z internetu, takich jak: wirusy, spyware, adware, trojany, rootkity oraz ogólne czyszczenie z pozostałości wynikających z normalnego użytkowania komputera, które wpływają na komfort pracy.

Oferujemy między innymi:
  • naprawę i upgrade sprzętu
  • instalację sprzętu m. in.: kart sieciowych, graficznych, dysków twardych, napędów CD, DVD
  • instalację i konfigurację systemów operacyjnych (Windows, Linux) oraz innych aplikacji
  • niezależne doradztwo w zakresie doboru sprzętu i oprogramowania oraz doboru parametrów łączy internetowych
  • regeneracja tuszy i tonerów
  • usuwanie wirusów, instalację programów antywirusowych.
  • zapobieganie włamaniom, kontrolę rodzicielską.
  • analizę bezpieczeństwa i zapobieganie problemom w przyszłości
  • konfigurację połączenia z Internetem, oraz konfigurację skrzynek email
  • konfigurację sieci typu LAN i WLAN (WiFi)
  • budowę prywatnych stron internetowych, hosting
  • zdalną pomoc, diagnostykę i naprawę
  • odzyskiwanie danych
  • szkolenie komputerowe, porady

Klienci biznesowi

Nasza firma może Państwu zaoferować profesjonalne doradztwo w dziedzinie IT, zapewnić kompleksowe wsparcie techniczne, połączone z rozwiązywaniem wszelkich problemów technicznych! Współpracujemy z małymi jak i średnimi przedsiębiorstwami.

Nasz cel:
Stałe wsparcie informatyczne dla firm, instytucji oraz osób prywatnych. Stałe umowy na tzw. Outsourcing IT zapewniają wysoką jakość pracy oraz stabilność działania systemu komputerowego w danym miejscu. Umowę serwisową proponujemy zwykle w przypadku większych instalacji komputerowych. Zapewniamy fachową pomoc w odpowiednio dostosowanej cenie. Umowa serwisowa zapewnia m. in. szybki czas reakcji serwisu oraz regularną diagnostykę sprzętu i oprogramowania. Drugą metodą współpracy są usługi doraźne*. Wiele firm nie wymaga stałych konsultacji. W takim wypadku proponujemy usługi doraźne. Oferujemy krótki czas reakcji i nasze doświadczenie. Warto nas sprawdzić tym bardziej, że nasze ceny nie są wysokie.

"Umowy serwisowe opłacane są na zasadzie abonamentu miesięcznego w formie ryczałtu, a usługi doraźne opłacane są jednorazowo za wykonaną usługę..."

Najczęściej spotykane usługi wchodzące w skład umowy serwisowej: Zakres działania objęty opieką informatyczną jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb Klientów na podstawie:

Korzyści z podpisania umowy serwisowej
Stała opieka nad Państwa infrastrukturą informatyczną zapewnia stabilne funkcjonowanie całego systemu, co pozwala skoncentrować się na właściwej działalności Państwa firmy. Bezpieczeństwo danych, do każdej firmy przypisany jest stały opiekun, specjalista IT, który czuwa nad prawidłowym funkcjonowaniem wszystkich komputerów i to do niego otrzymują Państwo bezpośredni numer telefonu co znacznie usprawnia kontakt oraz przyśpiesza reakcje serwisu. Nie trzeba szukać przypadkowych informatyków z „ulicy”. Zatrudnianie na stałe pracowników zajmujących się utrzymaniem infrastruktury informatycznej w firmie również staje się zbyteczne.Koszty umowy serwisowej. Koszt umowy serwisowej uzależniony jest od ilości sprzętu oraz zakresu świadczonych w jej ramach usług informatycznych. Ustalenie ceny następuje po przeprowadzeniu przez nas w Państwa firmie audytu dotyczącego ilości i rodzaju sprzętu, który ma zostać objęty niniejszą umową oraz zakresu wykonywanych w jej ramach usług.

"Oferujemy wsparcie głównie dla platform systemowych Windows (95, 98, 2000, ME, XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10), Linux (NND, rodzina UBUNTU, Mandriva), Mac OS..."


Pakiety serwisowe dla firm

Orientacyjna oferta cenowa dla firm decydujących się na stałą współpracę (umowa).

Standard
Liczba komputerów w firmie: do 4
Ilość wizyt serwisanta w m-c: 2
Czas przyjazdu serwisanta:
do 3h po tel. alarmowym

Pomoc zdalna: Nie
Sprzęt zastępczy na czas naprawy: Nie
Godziny wizyt serwisowych:
pn. - pt. w godz.10:00 - 12:00
Podstawowe szkolenie pracowników: TAK
Cena godziny poza pakietem: 75 zł

Abonament: 600 zł

Biznes
Liczba komputerów w firmie: do 8
Ilość wizyt serwisanta w m-c: 4
Czas przyjazdu serwisanta:
do 2h po tel. alarmowym

Pomoc zdalna: Tak
Sprzęt zastępczy na czas naprawy: Nie
Godziny wizyt serwisowych:
pn. - pt. w godz.9:00 - 15:00
Podstawowe szkolenie pracowników: TAK
Cena godziny poza pakietem: 60 zł

Abonament: 900 zł

Biznes MAX
Liczba komputerów w firmie: do 15
Ilość wizyt serwisanta w m-c: 5
Czas przyjazdu serwisanta:
bezpośrednio po tel. alarmowym

Pomoc zdalna: Tak
Sprzęt zastępczy na czas naprawy: Tak
Godziny wizyt serwisowych:
cały tydzień w godz.8:00 - 16:00
Podstawowe szkolenie pracowników: TAK
Cena godziny poza pakietem: 40 zł

Abonament: 1 200 zł

Kontakt

Firma: "BAJT"
Obszar działania: Morąg, Elbląg, Pasłęk, Olsztyn i okolice (do 50km)

telefon Telefon: 507-293-570
poczta Poczta e-mail: bajt_87@o2.pl
skype Skype: bajt87


Możesz do nas napisać bądź zadzwonić. Możesz zasiegnąć porady, zgłosić awarię i uzyskać odpowiedź na różne pytania związane z IT.



Dołącz do społeczności Bajt! Znajdziesz nas na facebook. Dołącz do nas!